Friday 24 May 2013

Jom Belajar MENEMBAK



Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar semua..? hope u all okey.
Hari nie Nofa nak ajak korang semua belajar menembak. Alhamdulilah ada hikmah rupanya masuk SUKSIS nie. Kalau tak kerana SUKSIS mungkin Nofa tak berpeluang pun nak merasa pegang pistol and M16.

Mungkin korang rasa tak penting pun menembak kan.Tapi bagi Nofa dengan belajar menembak kita dapat membantu negara ataupun sekurang-kurangnya selamatkan diri sendiri dan keluarga kita in case kalau tiba-tiba jer diserang penceroh. Yela sekarang nie memang la negara kita nie aman tapi tgk macam kes kat Lahad Datu hari tu.. tak pasal-pasal jer kena serang. Ramai jugak pahlawan2 negara kita yg terkorban dalam excident tu. Sebab tu la kita kena berhati-hati dengan mengambil langkah yang perlu untuk mempertahan diri sebagai contohnya dengan belajar MENEMBAK.. hehe..

Rabu lepas semua anggota Kor SUKSIS USIM telah menjalani latihan MUSKETRY yg bertempat di Pusat Sukan USIM. Musketry? Mesti korang tak pernah kan. Sebenarnya Musketry nie bermaksud pengenalan/keselamatan & teknik menembak menggunakan rifle M16 dan pistol. Sebelum menembak setiap anggota diwajibkan menjalani latihan Musketry terlebih dahulu sebagai langkah keselamatan untuk mengelakkan sebarang kejadian yg tidak diingini semasa di lapang sasar esok.


             Demo menggunakan M16 dengan betul dan tepat from jurulatih polis yg bertauliah.



Sedang tunggu giliran utk menembak.

Sedia utk menembak






Tembak......hehe


Itu semua adalah demo sahaja. Latihan sebagai persediaan untuk menjalani ujian menembak yg sebenar. Jangan lupa ikuti entry yg berikutnya untuk mengetahui macamana Nofa jalani ujian menembak yang akan diadakan di Lapang Sasar Pusat Latihan Polis (Pulapol) Air Hitam, Negeri Sembilan.

P/s: Jgn lupa doakan kejayaan Nofa supaya lulus ujian menembak esk.


No comments:

Post a Comment